2011. február 7., hétfő

CSR 2.0 fényévekre tőlünk?!

Emailen többen jelezték, hogy kifejezetten örülnek a szakmai blog beindításának, mert így bizonyos dolgok helyre kerülhetnek a magyar csr világában is. Én arra ösztönzöm az olvasóinkat, hogy ne csak emailen kommunikáljanak, hanem legyenek részesei a szakmai eszmecseréknek itt a blogon. Nem szeretnénk teret adni a személyeskedéseknek! A  szakmai eszmecseréknek aktív résztevőjeként nemcsak velem, hanem egymással is lehet kommunikálni a témában! Ez sem lényegtelen momentum!
Sokan kérdezték, hogy akkor most mi is jellemzi ezt a CSR 2.0-át és hogy is van ez amikor itt Magyarországon még lehet, hogy a CSR 1.0 szintjét sem értük el...
Amikor a céges adományok, jótékonysági akciók listáját látom "azonosítva" CSR hírekkel, akkor én is elgondolkodom, hisz 2006 óta a konferenciáinkon és a klubestjeinken mindig azt próbáltuk "sulykolni", hogy a csr-nak egy eleme az adományozás, a jótékonyság DE nem azonos azzal. Hisz ebben az esetben egy dolga van a kommunikációs ügynökségeknek: egyszerűen a régi projekteket CSR címszó alatt futtatom.
És megint csak a top-down kommunikációt használjuk - erről a tavalyi CR Szerda klubestünkön beszéltünk, amikor a csr és politikai kommunikáció párhuzamosságairól cseréltük ki gondolatainkat-, azaz az egyutas kommunikáció útját követjük. Az internet világában a web 1.0 szintet jellemezte ugyanez. Volt egy új kommunikációs csatorna, s rengeteg információt, reklámot "tolt  le" az olvasók felé. Statikus és a régi idők emlékét idézi. A CSR 1.0 szintjére is ez az egyutas kommunikáció jellemző, s e mellett mindenki úgy érzékelte nemcsak külföldön, hanem Magyarországon is, hogy egy parányi üzleti elit (méret, profit alapján) sajátja ez az új hóbort. A TOP100 néhány cége erőteljesen jelen van csr témában, szinte csak róluk olvashatunk, hallunk.
A CSR 2.0 megpróbál szélesebb kört aktívan bevonni ebbe a "játékba"
Folytatjuk:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése