2011. december 29., csütörtök

"Zéróház", zéró energia, luxus a zöld?

A két ünnep között több idő jut a régóta félretett vagy betervezett könyvek olvasására, az internetes oldalak böngészésére. A szellemi "töltekezésre". Hal Ház, "zéróház', zéró energia felhasználás? Van ilyen?

A passzív házak szerintem sokak számára ismertek, bár az esztétikum és a szép vonalvezetés nem mindig harmonizál a környezettudatos energiahatékonysággal.  Eddig nagyon sok szoc reál kockaházat láttam ennek a jegyében. Tudják, ami a 70-es, nyolvanas években egyre-másra épült falun és városon. Nos, éppen most fejeztem be Frei Tamás utolsó könyvét (amit nagy élvezettel olvastam végig), s rákattintottam a Facebookjára. Érdemes ráklikkelni, mert a legutóbbi bejegyzések között rátalál a zéróház, zéró energia (a Szingapúrhoz tartozó Sentosa szigetén) és Hal Házra (ugyancsak Szingapúr) is. A funkciók és az esztétika együtt! Bár ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ez már a luxus kategória nekünk magyaroknak! Ez olyan mint amikor újrahasznosított papírból szeretném készíteni a kiadványainkat, majd a kapott árakat ( másfél, kétszeres a normál áraknak) meglátva győz a pénzügyi realitás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése